مشکل کم آبی همدان کی حل می گردد؟

به گزارش وبلاگ چارگون، استاندار همدان گفت: بخشی از مشکل کم آبی شهر همدان تا 20 شهریور برطرف می گردد

مشکل کم آبی همدان کی حل می گردد؟

به گزارش وبلاگ چارگون آنلاین ، علیرضا قاسمی فرزاد روز آدینه در تشریح آخرین شرایط آبرسانی به همدان به وبلاگ چارگون گفت: از اواخر اردیبهشت سالجاری تا به امروز کوشش کردیم تا فاز نخست طرح آبرسانی به شهر همدان به اندازه 600 لیتر در ثانیه اجرایی گردد.

او اضافه نمود: تا بیستم شهریور سالجاری انتقال 600 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی به شهر همدان نهایی می گردد.

استاندار همدان گفت: پیش از کوشش برای انتقال آب آشامیدنی به شهر همدان لوله گذاری برای تعادل بخشی به طرح آبرسانی شروع شد و به طور حتم کاهش اندازه ساعات قطعی آب را خواهیم داشت.

در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است و به همین علت مردم همدان از ابتدای هفته جاری با قطعی چندین ساعته آب روبرو هستند.

به همین علت علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و بعلاوه آنالیز فرایند مسایل و مسائل مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به کوشش جدی دولت برای برطرف مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان شروع شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف دو تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای برطرف مشکل کم آبی است که این پروژه در 17 سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای برطرف مشکل کم آبی همدان است.

طرح آبرسانی به همدان با خط انتقال به طول 140 کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1383 به استان همدان است که با اجرای این طرح تامین آب بلند مدت شهر همدان و شهرها و روستاهای راستا در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مشکل کم آبی همدان کی حل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل کم آبی همدان کی حل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید