ناقوس خداحافظی با استیشن واگن های مرسدس بنز

به گزارش وبلاگ چارگون، خودروهای استیشن واگن، گونه ای از خودروهایی کشیده تر از سدان هستند که برای خانواده های پرجمعیت آمریکایی و بعلاوه برخی از کشورهای اروپا دارای بازار و مقبولیت خاصی برای مشتریان هستند، اما در یکی دو دهه اخیر با رشد بازار و درخواست زیاد برای خودروهایی مانند اس یووی های فول سایز تا کراس اوورهای کوچک، این بازار کمتر مورد توجه خریداران در جهان قرار گرفته شده است.

ناقوس خداحافظی با استیشن واگن های مرسدس بنز

سابقه فروش این استیشن واگن ها در کشور ایران هم با عرضه پیکان و پژو 405 استیشن، نتوانست آن طور که باید و شاید در دل مردم جای باز کند که بیشتر به خاطر بدی مونتاژ و صدای بیش از حد درب پنجم خودرو، در انتهای آن بود.

در جایی که ولوو و آئودی مصمم هستند که هم واگن ها و هم سدان ها را زنده نگه دارد، مرسدس ظاهراً جهت دیگری را در پیش گرفته است. آینده برای واگن های مرسدس بنز تاریک به نظر می رسد. طبق گزارش نو Automobilwoche، این خودروساز آلمانی میخواهد تا انتها دهه عرضه هر استیشن واگنی را در خط فراوری خود متوقف کند.

مهره های دومینو با CLA Shooting Brake آغاز به سقوط خواهند کرد، که بدون برنامه ریزی جانشینی، از خط فراوری مرسدس برای مدل سال 2025 ناپدید می گردد. طبق این گزارش، نسل آینده E-Class که ظاهراً در سال 2030 وارد بازار خواهد شد، هیچ نوع استیشن واگنی را ارائه نخواهد کرد. مرسدس آخرین نسل کلاس C را با یک مدل واگن سنتی معرفی کرد، بعلاوه یک نسخه سواری با کیفیت رانندگی بالا را ارائه می نماید که فقط در اروپا به فروش می رسد، اما چه کسی می داند این مدل ها تا چه زمانی زنده خواهند ماند.

ناقوس مرگ واگن های مرسدس بنز در سپتامبر به صدا عایدی، زمانی که مارکوس شافر Markus Schäfer مدیر عامل شرکت دایملر بنز شرح داد که:

در زمانی که خودروسازان میلیاردها دلار برای انتقال به خودروهای الکتریکی هزینه می نمایند، تخصیص پول برای طراحی، توسعه و ساخت خودروهای استیشن واگن برای مشتریانی که در حال کوچک شدن هستند توجیه پذیر نیست، وقتی که مشتریان به جای آن کراس اوورها و شاسی بلندهای برقی بخواهند.

در این گزارش Automobilwoche اشاره می نماید که این شرکت در حال آنالیز جایگزین هایی برای ارائه به این مشتریان، (به ویژه برای مشتریان آلمانی) است. مرسدس می تواند سدان های سواری را ارائه دهد که می توانند باتری ها را در کف خودرو قرار دهند یا تمایز واضح تری بین کراس اوورها و SUV های خط فراوری خود ایجاد نمایند. با این حال، این گزارش نمی تواند به صورت کامل در مورد دلیل حذف و جدایی این خودرو ها اطلاعات دقیقی بدهد.

اما اگر دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که مهندسی موتورهای احتراق داخلی، طراحی خودرو را برای یک قرن دیکته نموده بودند که همچنان خروج از این قالب ها، گاهاً به چشم مشتریان غریب و کمی ناهنجار به نظر می آید. هرچند که پیشرانه های الکتریکی نیز تفاوتی بنیادی با یکدیگر ندارند، اما آن ها به طراحان آزادی های نوی می دهند و در عین حال، چالش های نوی را نیز پیش روی پای آن ها می گذارند، مانند کف های ضخیم مورد احتیاج برای بسته های باتری. آیرودینامیک و کارایی فاکتورهای ایمنی در تصادف های شدید که برای یک وسیله نقلیه الکتریکی در حال حاضر مسائلی هستند که با مرور زمان در حال حل شدن هستند که گرایش طراحی را در سال های آینده بیشتر معین می نمایند.

طراحان خودرو باید به این موضوع به عنوان یک کلید واژه در کارهای کانسپت خود، از اسکچ مدادی تا رندرهای سه بعدی توجه نشان دهند که (چه بخواهند یک سوپر اسپرت گران قیمت را طراحی نمایند یا خودروهای کوچک شهری)، توجه نمایند که خواسته و ناخواسته گذار از مهندسی احتراق موتورهای درون سوز، به سمت الکتریکی شدن پیش خواهد رفت و پیدا کردن راه درست باعث می گردد که با این کار، موفقیت در کسب کرسی های دانشگاهی و فرصت همکاری با کارخانجات خودروسازی را قوی تر و مطمئن تر می نماید و اشتباهاً به بیراهه کشیده نمی شوند.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

منبع: بلاگ دیوار

به "ناقوس خداحافظی با استیشن واگن های مرسدس بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناقوس خداحافظی با استیشن واگن های مرسدس بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید