مقایسه کیا سورنتو نسل سوم با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

به گزارش وبلاگ چارگون، کمپانی کیا موتورز کره ای در حال حاضر رقبای زیادی مانند نیسان (Nissan)، تویوتا (Toyota) و … پیش رو دارد. در این مقاله، به بررسی محصولات آنها یعنی به مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر 2016 می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه کیا سورنتو نسل سوم با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

مقدمه ای بر مقایسه کیا سورنتو نسل سوم (2400 سی سی)

سال ها بود که انحصار خودروهای شاسی بلند در اختیار خودروسازان آمریکایی مانند شورولت و فورد و همچنین خودروسازان ژاپنی مانند نیسان (Nissan) و تویوتا (Toyota) بود.

با گذشت زمان و هجوم مشتریان به سوی انواع خودروهای شاسی بلند (SUV)، سایر خودروسازان دست به تولید و طراحی نمونه هایی از این خودروها در اندازه های مختلف زدند. کمپانی کیا موتورز جزو همین دسته است. این شرکت تا به امروز 4 نسل از سورنتو را به بازار عرضه کرده است.

کیا سورنتو یک شاسی بلند سایز میانه با موتور 4 سیلندر 2400 سی سی است که می تواند قدرتی برابر با 188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 241 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور تولید کند.

کیا سورنتو 2400 سی سی از نمای روبه رو

مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی با نیسان ایکس تریل

در سینهٔ نیسان ایکس تریل واردشده به ایران، یک موتور 2400 سی سی 4 سیلندر واقع شده است. نیسان ایکس تریل به لطف این پیشرانهٔ قدرتمند، اقتصادی و پربازده قابلیت تولید 171 اسب بخار قدرت در 6000 هزار دور و 233 نیوتن متر گشتاور را دارد که کاملاً مناسب یک کراس اوور با این ابعاد، وزن و بدنه است.

جعبه دنده خودروی نیسان ایکس تریل از نوع CVT و ایکس ترونیک است که با پیشرانه نیسان ایکس تریل به طور کامل هماهنگ است. این خودرو ازنظر عملکرد هم بسیار سریع، دقیق، هوشمند و نرم عمل می کند و انتقال قدرت بسیار لذت بخشی دارد.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر نیسان ایکس تریل 9.4 ثانیه است و به راحتی تا بیش از 190 کیلومتر بر ساعت هم می تواند سرعت بگیرد. در این زمینه نیسان نسبت به بسیاری از خودروهای رقبا، به خصوص کره ای ها، برتری محسوسی دارد. مصرف سوخت ترکیبی نیسان ایکس تریل اقتصادی 8.3 لیتر است. این خودرو استاندارد یورو 6 را دارد، بنابراین خودروی پاکی محسوب می شود.

نمای داخلی کیا سورنتو 2400 سی سی

نیسان ایکس تریل به طور کامل مجهز به ویژگی هایی مانند سقف پانورامایی، چراغ های روز روشن LED ، لامپ های زنون و رینگ های 18اینچی آلیاژ آلومینیومی است که ایکس تریل را خودرویی زیبا و دل نشین، مجذوب کننده و فریبنده و همه پسند و هماهنگ ساخته است.

فضای کابین جادار، گسترده و لذت بخش است. جایگاه ها نرم و ارگونومیک است و بدن را به خوبی در بر می گیرد. سقف این خودرو پاناروما است و امکانات رفاهی و ایمنی کامل و متنوعی هم برای آن درنظر گرفته شده است. در مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی با نیسان ایکس تریل به لحاظ طراحی و امکانات رفاهی، می توان گفت که هردو در یک سطح قرار می گیرند.

نتیجه این مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی با وجود مشخصات نیسان معلوم است! کیا سورنتو نسل تازه باتوجه به قیمت زیاد و موتور ضعیفش در برابر نیسان ایکس تریل، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و جزء ضعیف ترین خودروهای کلاس خودش به شمار می رود. ضمن اینکه علاوه بر نقاط ضعف حرکتی و عملکردی کیا سورنتو، ضعف کیفیتی و ساختش هم در برابر نیسان ایکس تریل به چشم می آید.

نمای پشتی کیا سورنتو 2400 سی سی

مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی با میتسوبیشی اوتلندر 2016

میتسوبیشی اوتلندر 2016 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2360 سی سی است. این خودرو دارای حداکثر توان خروجی 170 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاور 232 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه است. با اعمال تغییراتی در نمای ظاهری میتسوبیشی اوتلندر 2016 ازجمله چراغ های جلو، جلوپنجره، سپر جلو، ضربه گیرهای کناری کروم دار، چراغ های عقب، سپرعقب و … با خودرویی مجذوب کننده روبه رو هستیم که چیزی از رقبای پرزرق و برق کره ای کم ندارد.

همچنین، این خودروی ژاپنی مجهز به یک جعبه دنده پیشرفته CVT است که قابلیت تعویض دستی را در خود جای داده است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 10.5 ثانیه است که باتوجه به کلاس خودرو عدد قابل قبولی است. مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی با میتسوبیشی ازنظر امکانات رفاهی و ایمنی، می توان گفت که هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار می گیرند.

درکل، میتسوبیشی کیفیت ساخت بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین ارزان تر از کیا سورنتو است و قابلیت آفرود بهتری هم در مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی دارد. در انتها باید گفت که کیا سورنتو با وجود اینکه خودروی قابلی است، اما همچنان در تکنولوژی ساخت و کیفیت پشت سر میتسوبیشی اوتلندر قرار می گیرد.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه کیا سورنتو 2400 سی سی است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین می توانید در سایت وبلاگ چارگون آگهی های خرید و فروش کیا سورنتو 2400 سی سیرا مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ چارگون در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا سورنتو نسل سوم با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سورنتو نسل سوم با نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید