هشدار مدیرکل امنیت عمومی لبنان درباره حملات سایبری

به گزارش وبلاگ چارگون، مدیر کل امنیت عمومی لبنان درباره تهدیدات سایبری در بخش های مختلف کشور هشدار داد.

هشدار مدیرکل امنیت عمومی لبنان درباره حملات سایبری

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ چارگون به نقل از شبکه المنار، عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان با هشدار درباره اینکه لبنان در همه بخش ها در معرض حملات سایبری واقع شده است تاکید نمود که این تهدید دیجیتالی قادر به ایجاد بحران در زمینه های متعدد است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ چارگون بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ چارگون بخوانید. (کلیک کنید)

عباس ابراهیم در این زمینه اشاره نمود که حملات سایبری می تواند بخش اقتصادی کشور را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد؛ به شکلی که حمله سایبری به بورس، موسسات اقتصادی، سرقت اطلاعات و یا دستکاری کردن آنها علاوه بر از دست رفتن مقادیر زیادی پول منجر به تشدید تنش ها در روابط درون جامعه می گردد که فروپاشی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امنیت عمومی لبنان در جریان کارگاهی که برای آگاهی از تهدید امنیت سایبری و آموزش از راه دور راه اندازی شده بود گفت که هدف اصلی از راه اندازی این کارگاه افزایش آگاهی از خطرات حملات سایبری در دانشگاه ها است؛ چرا که در دنیای کنونی حملات سایبری به اولویت امنیت کشورها تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد، نکته خطرناک اینجاست که بحث حمله سایبری در سراسر دنیا فراگیر شده و بر این اساس هر بخشی که به دنبال محافظت از خود باشد باید بتواند این حملات را مهار کند.

عباس ابراهیم همچنین با اشاره به ضرورت آگاهی بخش های دانشگاهی از چگونگی مقابله با تهدیدات سایبری تاکید نمود که ما از نظر ملی وظیفه داریم از لبنان در برابر خطرهای سایبری محافظت کنیم؛ زیرا جنگ های زمینی و هوایی و دریایی طبق قواعد بین المللی تعریف می شوند، اما تا به امروز هیچ قانونی برای ساماندهی و تعریف فضای سایبری و نقض حریم خصوصی وجود نداشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار مدیرکل امنیت عمومی لبنان درباره حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیرکل امنیت عمومی لبنان درباره حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید