پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده در بازار

به گزارش وبلاگ چارگون، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو های فرسوده به بیان توضیحاتی درباره علت گران شدن خودرو های فرسوده در بازار پرداخت.

پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده در بازار

به گزارش تهران بیست، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو های فرسوده درباره ماجرای گران شدن خودرو های فرسوده گفت: بحث اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست و همچنان هم ادامه دارد. داشتن خودرو های فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی موضوع کاملا اشتباهی نیست، ولی دقیق هم نیست.

وی ادامه داد: برای واردات خودروی خارجی فرد واردنماینده باید عوارض اسقاط را پرداخت نمایند از سوی دیگر اسقاط خودروی فرسوده به این صورت است که صاحب خودروی فرسوده باید ثبت نام کند و خودرو را اسقاط کند و سپس گواهی بگیرد.

سالاریه گفت: مراکز اسقاط هم هستند که نسبت به خرید خودروی فرسوده اقدام می نمایند و وقتی اسقاط می گردد گواهی اسقاط را دریافت می نمایند و آن مرکزی که گواهی اسقاط را دارد آن را در سامانه بارگذاری می نماید. افراد وارد نماینده نیازی نیست خودشان خودرو بخرند و اسقاط نمایند و می توانند گواهی اسقاط مراکز را دریافت نمایند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو های فرسوده اضافه کرد: تا به امروز قانون قید نکرده که برای واردات خودرو تسهیلاتی داده گردد. ما درصدد نیستیم که تمام تقاضای بازار را با خودروی خارجی تامین کنیم.

سالاریه ادامه داد: 150 تا 200 هزار خودرو را با این طرح می توانیم از رده خارج کنیم و بخشی از آن را می توانیم برای واردات خودروی خارجی استفاده کنیم. گواهی اسقاط به وفور وجود دارد و مسئله ای برای تامین گواهی اسقاط وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مردم نباید پول زیادی باید خرید خودروی فرسوده بدهند که در نهایت مرکز اسقاط نهایتا 50 میلیون پول به آن ها بدهد بلکه باید گواهی اسقاط را با 17 و نیم میلیون خریداری نمایند. باید منتظر تصویب آئین نامه باشیم.

منبع: فرارو

به "پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید