200 دستگاه اتوبوس خارج از رده در آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند
به گزارش وبلاگ چارگون، رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی گفت: 200 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافر بالای 15 سال عمر داشته و نمی توانند خارج از استان تردد نمایند.

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از ایرنا، سیداحمد موسوی، سه شنبه 26 آذر در گفت و گو با وبلاگ چارگون با اشاره به این که در تبریز و حومه 42 شرکت مسافربری وجود دارد، اضافه کرد: هم اکنون در این استان 967 دستگاه اتوبوس و مینی بوس سواری در امر جابجایی مسافر فعالیت می نمایند که از این تعداد 624 دستگاه اتوبوس است.
وی اظهار کرد: سال جاری به وسیله ناوگان مسافربری آذربایجان شرقی یک میلیون و 957 هزار و 386 مافر توسط 198 هزار و 616 دستگاه اتوبوس به نقاط مختلف کشور جابه جا شده اند و این استان جزو کم حادثه ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.
رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت شرکت های مسافری استان از سال 96 در اثر اعمال تحریم ها با محدودیت هایی روبه رو شده و فراوری اتوبوس جدید متوقف شده است، گفت: در اربعین حسینی 322 دستگاه اتوبوس سهمیه این استان بود که این انجمن با 429 دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی بیش از 118 زایر به کربلای معلا کرد.
موسوی، ادامه داد: در 8 ماه سال جاری این استان جزو استان های دارای تصادف و خسارت کم در کشور بوده و در این زمینه پیروز به کسب رتبه پنجمی شده است و کوشش می گردد این رده در سال های آینده کاهش یابد.
حدود 13 میلیون تن کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جابه جا شده است
رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالای آذربایجان شرقی نیز گفت: سال جاری 12 میلیون و 901 هزار و 584 تن کالا به وسیله 953 هزار و 136 مورد سرویس ناوگان حمل و نقل استان بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل شده است.
حسین کمالی، با اشاره اینکه در سال 97 نیز 12 میلیون و 927 هزار و 297 تن کالا به وسیله این ناوگان بارگیری و جابجا شده بود، اضافه کرد: حمل تجهیزات و اقلام مورد احتیاج در دوران جنگ تحمیلی، حمل کالا و اقلام لازم برای مدافعان حرم، حمل و نقل کالا به منطقه سیل زده آق قلا در سال 98 و حمل 400 هزار تن نهاده های دامی به وسیله 19 هزار و 900 کامیون از بندر امام تا این استان از فعالیت های ناوگان حمل و نقل کالای استان است.
وی یادآوری کرد: انتظار می گردد مسئولان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای استان به عنوان فرسوده ترین ناوگان کشور یاری نمایند.
نوسازی کامیون های فرسوده تبریز احتیاج به تخصیص اعتبار است
رئیس انجمن صنفی رانندگان وسایط نقلیه سنگین تبریز و حومه نیز گفت: معین عمر کامیون های فرسوده و معین تکلیف آنها ضروری بوده و نوسازی کامیون های فرسوده تبریز و حومه احتیاج به تخصیص اعتبار بلند مدت است.
محمد قلعه بان، اضافه کرد: در راستای برطرف مسائل مالی کشور انجمن صنفی رانندگان با تمام توان در خدمت راهداری است و هرجا مسئله ای پیش بیاید این انجمن در خدمت مردم برای حمل مواد غذایی و مایحتاج آنان است.
وی گفت: اعزام کامیون حامل مواد گرمایشی و غذایی به مناطق بحران دیده از جمله اقدامات این انجمن بوده و 28 کامیون نیز برای جابجایی زائران اربعین حسینی از سوی این انجمن اختصاص یافته بود.
قلعه بان، خواهان قرار دریافت شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی به هنگام رانندگان وسایط سنگین شد.
منبع: همشهری آنلاین