200 دستگاه اتوبوس خارج از رده در آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند

به گزارش وبلاگ چارگون، رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی گفت: 200 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافر بالای 15 سال عمر داشته و نمی توانند خارج از استان تردد نمایند.

200 دستگاه اتوبوس خارج از رده در آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از ایرنا، سیداحمد موسوی، سه شنبه 26 آذر در گفت و گو با وبلاگ چارگون با اشاره به این که در تبریز و حومه 42 شرکت مسافربری وجود دارد، اضافه کرد: هم اکنون در این استان 967 دستگاه اتوبوس و مینی بوس سواری در امر جابجایی مسافر فعالیت می نمایند که از این تعداد 624 دستگاه اتوبوس است.

وی اظهار کرد: سال جاری به وسیله ناوگان مسافربری آذربایجان شرقی یک میلیون و 957 هزار و 386 مافر توسط 198 هزار و 616 دستگاه اتوبوس به نقاط مختلف کشور جابه جا شده اند و این استان جزو کم حادثه ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل مسافر آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت شرکت های مسافری استان از سال 96 در اثر اعمال تحریم ها با محدودیت هایی روبه رو شده و فراوری اتوبوس جدید متوقف شده است، گفت: در اربعین حسینی 322 دستگاه اتوبوس سهمیه این استان بود که این انجمن با 429 دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی بیش از 118 زایر به کربلای معلا کرد.

موسوی، ادامه داد: در 8 ماه سال جاری این استان جزو استان های دارای تصادف و خسارت کم در کشور بوده و در این زمینه پیروز به کسب رتبه پنجمی شده است و کوشش می گردد این رده در سال های آینده کاهش یابد.

حدود 13 میلیون تن کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جابه جا شده است

رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالای آذربایجان شرقی نیز گفت: سال جاری 12 میلیون و 901 هزار و 584 تن کالا به وسیله 953 هزار و 136 مورد سرویس ناوگان حمل و نقل استان بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

حسین کمالی، با اشاره اینکه در سال 97 نیز 12 میلیون و 927 هزار و 297 تن کالا به وسیله این ناوگان بارگیری و جابجا شده بود، اضافه کرد: حمل تجهیزات و اقلام مورد احتیاج در دوران جنگ تحمیلی، حمل کالا و اقلام لازم برای مدافعان حرم، حمل و نقل کالا به منطقه سیل زده آق قلا در سال 98 و حمل 400 هزار تن نهاده های دامی به وسیله 19 هزار و 900 کامیون از بندر امام تا این استان از فعالیت های ناوگان حمل و نقل کالای استان است.

وی یادآوری کرد: انتظار می گردد مسئولان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای استان به عنوان فرسوده ترین ناوگان کشور یاری نمایند.

نوسازی کامیون های فرسوده تبریز احتیاج به تخصیص اعتبار است

رئیس انجمن صنفی رانندگان وسایط نقلیه سنگین تبریز و حومه نیز گفت: معین عمر کامیون های فرسوده و معین تکلیف آنها ضروری بوده و نوسازی کامیون های فرسوده تبریز و حومه احتیاج به تخصیص اعتبار بلند مدت است.

محمد قلعه بان، اضافه کرد: در راستای برطرف مسائل مالی کشور انجمن صنفی رانندگان با تمام توان در خدمت راهداری است و هرجا مسئله ای پیش بیاید این انجمن در خدمت مردم برای حمل مواد غذایی و مایحتاج آنان است.

وی گفت: اعزام کامیون حامل مواد گرمایشی و غذایی به مناطق بحران دیده از جمله اقدامات این انجمن بوده و 28 کامیون نیز برای جابجایی زائران اربعین حسینی از سوی این انجمن اختصاص یافته بود.

قلعه بان، خواهان قرار دریافت شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی به هنگام رانندگان وسایط سنگین شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "200 دستگاه اتوبوس خارج از رده در آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 دستگاه اتوبوس خارج از رده در آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید