آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند؟

به گزارش وبلاگ چارگون، مهارت های نرم، مهارت های عمومی مشترک میان تمام مشاغل هستند که اغلب هم نادیده گرفته می شوند.

آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند؟

در صورتی که این مهارت ها در همه صنایع و مشاغل و حتی در زندگی روزمره فردی و اجتماعی ضروری اند. در این مقاله راجع به بعضی از مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال صحبت خواهیم کرد.

آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند؟

تمام افراد برای ورود به بازار کار و استخدام در سازمان ها، علاوه بر آموخته های آکادمیک به یک سری مهارت های جانبی نیز احتیاج دارند.

به طور کلی مهارت های شغلی به دو دسته مهارت های نرم و مهارت های سخت تقسیم می شوند. مهارت های سخت شامل هر مهارتی است که ما در طول زندگی روزمره و زندگی شغلی با آن دست و پنجه نرم می کنیم و از آن استفاده می کنیم.

هر فردی برای اجرای وظایف تخصصی خود در محیط کار، به مهارت های سخت احتیاج دارد. مثلاً برای یک حسابدار یا مدیر اقتصادی، میزان آشنایی به قوانین اقتصادی و اقتصادیاتی، صورت های سود و زیان و تسلط به نرم افزارها، همگی جزء مهارت های سخت به حساب می آیند.

همچنین در علم پزشکی، آشنایی به فیزیولوژی بدن، کارکرد اندام ها، تشخیص بیماری ها، شیوه درمان و تجویز دارو، از جمله مهارت های سخت به شمار می آیند. اما از مهارت های نرم و اهمیت مهارتهای نرم برای اشتغال چه می دانید؟

متاسفانه بیش ترین تمرکز سیستم های آموزش تکمیلی در مقاطع و رشته های مختلف، بر روی مهارت های سخت می باشد.

این در حالی است که مهارت های نرم به عنوان مکملی برای مهارت های سخت می باشند و در فقدان مهارت های نرم، مهارت های سخت بازدهی و کارکرد چندانی نخواهند داشت.

در واقع مهارت های نرم به شما یاری می نمایند تا بتوانید مهارت های سخت آموخته شده را به شکل موثر در سازمان به کارگیرید. برای مثال فرض کنید که تیم مدیریتی سازمانی یک پروژه برنامه ریزی استراتژیک تدوین می نمایند و میلیاردها تومان برای آن هزینه می نمایند اما در نهایت این پروژه هیچ یاریی به سازمان نمی نماید و ناکام خواهد ماند! وجود این استراتژی در فقدان مهارت های نرمی مثل مهارت رهبری، مهارت ترغیب، مهارت همدلی و مهارت حل مسئله، دلیل اصلی ناکارآمدی پروژه مذکور است. حال که با چرایی و چیستی مهارت های نرم آشنا شدید، بعضی از مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال را با هم آنالیز می کنیم.

مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال از دیدگاه لینکدین

سایت تخصصی لینکدین که موضوع اصلی آن کار و اشتغال می باشد، طی اقدام جالبی تعداد 660 میلیون رزومه ارسال شده برای 20 میلیون آگهی شغلی را آنالیز نموده است و 5 مورد از کلید ی ترین مهارتهای نرم برای اشتغال را در سال 2020 معرفی نموده است. حتماً کنجکاو شده اید که این مهارت ها چه هستند؟

1.خلاقیت

اولین مهارتی که لینکداین آن را به عنوان یکی از مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال معرفی نموده است، خلاقیت می باشد. هرچقدر که در گام شمار تاریخ جلوتر می رویم، میزان احتیاجمان به مهارت خلاقیت افزایش پیدا می نماید. درست است که در دنیای شغلی جدید و پیشرفته امروز، خیلی از کارها اتوماسیون شده و اغلب وظایف در سازمان ها توسط ماشین ها انجام می گردد، اما هیچ یک از فناوری های موجود آن قدر پیشرفت ننموده که خلاقیت را به اندازه یک انسان بتواند داشته باشد. بنابراین خلاقیت در راس مهارت های شناسایی شده توسط لینکدین می باشد.

2. متقاعدسازی

مهارت متقاعدسازی دومین مورد از مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال می باشد. این مهارت برای مدیریت و همراه کردن برای فروش و بازاریابی بسیار مهم است. یک فروشنده، بیش از هر مهارت دیگری به این مهارت برای پیروزیت در کارش احتیاج دارد. این مهارت برای مذاکره نمایندگان نیز یک مهارت کلیدی و مهم به شمار می آید.

3. همکاری

سومین مهارتی که لینکدین آن را به عنوان مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال معرفی نموده است، مهارت همکاری (Cooperation) می باشد. این مهارت به شما یاری می نماید تا بتوانید با هم تیمی های خود به صورت سازنده ارتباط برقرار کنید. همکاری پیروز احتیاج به روح تعاونی و احترام متقابل دارد.

4. انعطاف پذیری و سازگاری

چهارمین مهارتی که لینکدین از آن به عنوان مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال یاد نموده است،مهارت سازگاری و انعطاف پذیری می باشد. به یاد داشته باشید که شرایط کاری همواره یکسان نیست و ممکن است که شما مجبور به تغییر شرایط کاری شوید. این جاست که مهارت سازگاری به کارتان می آید. استیون هاوکینگ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی، نام این مهارت را هوشمندی نهاده بود و آن را بسیار مهم تلقی می کرد. افرادی که از این مهارت در سازمان برخوردار باشند، تا حد زیادی مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند و برای آن ها یک مهره طلایی و ارزشمند محسوب می شوند.

5. هوش هیجانی

هوش هیجانی، پنجمین مهارت از مهم ترین مهارتهای نرم برای اشتغال می باشد که چندین دهه است که در سمینارها و وبینارهای مختلف مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است. طی سال های اخیر مبحث هوش هیجانی در محیط های کاری و سازمانی از اهمیت رو به افزونی برخوردار شده است. در حال حاضر، دوره های حضوری و آنلاین مختلفی راجع به این مهارت برگزار شده است که شما می توانید با مراجعه به چندین سایت آموزش و یا شرکت در دوره های حضوری این مهارت را در خودتان تقویت نمایید.

آموزش مهارتهای نرم برای اشتغال در چراغ

چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم های کاریابی می باشد که با وارد کردن آموزش به فرایند کاریابی تا حد زیادی به تقویت مهارت های نرم و مهارت های سخت در کارجویان یاری می نماید و آن ها را به سوی بهترین صندلی های شغلی سوق می دهد. در چراغ موضوعات آموزشی متنوعی با هدف توسعه مهارت های رفتاری و حرفه ای برای استفاده بازدیدنمایندگان و اعضای سایت، ارائه شده است. آموزشهایی مانند آموزش آنلاین برنامه نویسی، آموزش آنلاین بورس و تمام آموزش های دیگر در چراغ از بالاترین سطح آموزشی برخوردار هستند و همگی از زبان اساتید برتر ارائه شده اند. اگر به دنبال منبعی مطمئن برای یادگیری مهارتهای نرم برای اشتغال می شد، می توانید از دوره های آموزشی موجود در چراغ استفاده نمایید.

منبع: جام جم آنلاین

به "آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند آیا می دانید مهمترین مهارتهای نرم برای اشتغال چه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید