امتحانات انتها ترم مقاطع کارشناسی و ارشد دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ چارگون، معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400، از 18 دی ماه شروع خواهد شد. امتحانات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غیرحضوری و امتحانات مقطع دکتری به صورت حضوری است.

امتحانات انتها ترم مقاطع کارشناسی و ارشد دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ چارگون، افضلیان، معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400، از 18 دی ماه شروع خواهد شد. امتحانات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غیرحضوری و امتحانات مقطع دکتری به صورت حضوری است.

معاون آموزشـی دانشگاه درخصوص نحـوه برگزاری کلاس های در نیمـسال آینده گفت: براساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه، کلاس های دروس نظری در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد از ابتدای نیمسال اول سال تحصیلی 01-1400، به صورت غیرحضوری و کلاس های دوره دکتری حضوری برگزار گردید. بعلاوه، امکان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه برای انجام خاتمه نامه و رساله و کار در آزمایشگاه های تحقیقاتی فراهم است. در چهار نیمسال گذشته، تجارب خوبی از بکارگیری روش های یادگیری الکترونیکی در آموزش دانشگاه کسب شد که ضروری است در دوران پساکرونا مورد بهره برداری دانشجویان و اساتید قرار گیرد. متناسب با ایجاد شرایط لازم برای حضور دانشجویان در دانشگاه، کلاس های درس در نیمسال دوم تحصیلی 01-1400 به صورت حضوری و یا ترکیبی اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به چـرایـی این تصمیم توضیح داد: حفظ سلامت دانشجویان اولویت اصلی مسئولان دانشگاه است؛ پس از همه گیری ویروس کووید-19، با وقفه کمتر از یک هفته، آموزش دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیرحضوری تداوم پیدا کرد؛ ولی زمینه حضور مجدد دانشجویان در دانشگاه را نمی توان دفعتاً ایجاد کرد. برنامه حضور تدریجی دانشجویان در دانشگاه تهیه شده است و با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و متناسب با شرایط و شرایط همه گیری و نیز هماهنگ با سایر دانشگاه های استان تهران اجرا خواهد شد.

افضلیان از پیش بینی روش هـای مختلف ارائه دروس خبـر داد و گفـت: تجارب کسب شده در این چهار ترم نشان داد که دانشجویان به خوبی می توانند بعضی دروس را به وسیله روش های یادگیری الکترونیکی فراگیرند. بعلاوه، ترکیب روش های ارائه (حضوری-غیرحضوری)، یاری شایانی به فرایند یادگیری درس دارد. بر اساس آیین نامه ارسال شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شیوه نامه آموزش ترکیبی دانشگاه شهید بهشتی برای دوران پس از کرونا در دست تهیه است. در این شیوه نامه، روش های مختلف و احیاناً ترکیبی برای ارائه دروس عمومی، پایه، اصلی و تخصصی پیش بینی شده است.

معـاون آموزشـی دانشگاه با اشاره به آمار دانشجویان ورودی تازه گفت: دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی جاری 5200 نفر دانشجو پذیرفته است که از این تعداد 400 نفر در مقطع دکتری، 3000 نفر در دوره کارشناسی ارشد و 1800 نفر در مقطع کارشناسی پذیرش شده اند. بعلاوه دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی جاری 300 نفر را به وسیله آیین نامه استعداد درخشان پذیرفته است.

وی افـزود: در نیمسال اول سال تحصیلی جاری برای 19000 دانشجوی دانشگاه، 4500 کلاس به وسیله سامانه های یادگیری الکترونیکی در دانشگاه اجرا می گردد. البته از اواسط نیمسال جاری با بهبود شرایط، کلاس های دانشجویان دکتری حضوری برگزار گردید. در نیمسال جاری بالغ بر 1400 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری که در مرحله انجام خاتمه نامه یا رساله هستند و یا به علت دروس کارگاهی، آزمایشگاهی و عملی احتیاج بوده در دانشگاه حضور داشته باشند در خوابگاه اسکان دارند.

افضلیان با اشـاره به تجـربه برگـزاری کلاس های درس در دوران کرونا خاطـرنشان کرد: اسفند 1398 با شیوع ویروس کرونا در دنیا، با تصمیمات مقام های مسئول و برای کنترل شرایط، فعالیت های دانشگاه ها متوقف شد، اما دانشگاه شهید بهشتی به علت وجود زیرساخت های خوب آموزش الکترونیکی، در کمتر از یک هفته آموزش را به صورت مجازی از سر گرفت و دانشجویان به فرایند آموزش بازگشتند.

وی، تغییر نگرش در اساتید و دانشجویان نسبت به روش یادگیری از روش های آموزش کلاسیک به روش های یادگیری الکترونیکی و ترکیبی، اهتمام اساتید به تهیه محتوای درسی قابل ارائه به صورت الکترونیکی و استقبال اساتید از یادگیری الکترونیکی و توسعه زیرساخت های لازم را از مهم ترین فرصت های ایجاد شده در حوزه آموزش پس از شیوع ویروس کرونا دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امتحانات انتها ترم مقاطع کارشناسی و ارشد دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحانات انتها ترم مقاطع کارشناسی و ارشد دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید