سرنوشت تعقیب قضایی بانک ترکیه ای متهم به نقض تحریم های ایران

به گزارش وبلاگ چارگون، دادگاهی در آمریکا پیگرد قضایی علیه بانکی در ترکیه که به نقض تحریم های ایران متهم شده را موقتاً معلق کرد.

سرنوشت تعقیب قضایی بانک ترکیه ای متهم به نقض تحریم های ایران

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از فارس، یک دادگاه فدرال در آمریکا تعقیب قضایی بانکی در ترکیه را که به نقض تحریم ها علیه ایران متهم شده است موقتاً معلق کرد.

پایگاه خبری بلومبرگ با گزارش این خبر نوشت این دادگاه همزمان در حال آنالیز سایر درخواست هایی است که هالک بانک (بانک خلق) ترکیه مطرح نموده است.

هالک بانک قبلاً قصد داشت بدون ورود به مصالحه قضائی بر سر اتهامات، این پرونده را مختومه کند. یک قاضی این درخواست بانک ترکیه ای را رد کرد.

دادگاه منهتن ماه گذشته کوشش داشت وارد یک توافق قضایی با بانک ترکیه ای گردد که بر اساس آن این بانک در ازای متحمل شدن جریمه کمتر، اتهام کوشش برای دور زدن تحریم های ایران را می پذیرفت.

بازپرس های این پرونده مدعی هستند که این بانک بین سال های 2012 تا 2016، به ایران در دور زدن تحریم ها یاری نموده است. آمریکا به همین بهانه علیه 9 نفر اعلام جرم نموده است. رضا ضراب تاجر متمول ترکیه ای و هاکان آتیلا مدیر این بانک و از افراد نزدیک به اردوغان از جمله این افراد هستند.

رسانه های آمریکا حدود دو هفته پیش هم گزارش دادند دولت آمریکا به دنبال وضع جریمه ای سنگین علیه هالک بانک هستند.

بازپرس ها در در دادخواستی که 13 روز پیش در دادگاه فدرال منطقه منهتن تنظیم شده گفته اند بانک خلق باید درابتدا بابت بی احترامی به دادگاه روزانه یک میلیون دلار جریمه گردد و این رقم باید هر هفته دو برابر گردد.

طبق محاسبه، بانک ترکیه ای در صورت امتناع از حضور در دادگاه در هفته اول 7 میلیون دلار و برای دو هفته بعدی 21 میلیون دلار جریمه خواهد شد. این رقم در سرانجام هفته هشتم به 1.8 میلیارد دلار می رسد.

دولت ترکیه این پرونده را سیاسی دانسته و ادعاهای بازپرس های آمریکایی را رد نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "سرنوشت تعقیب قضایی بانک ترکیه ای متهم به نقض تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت تعقیب قضایی بانک ترکیه ای متهم به نقض تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید