ظاهر شاسی بلند الکتریکی EQA 2022 مرسدس بنز در تصاویر لو رفته آشکار شد

به گزارش وبلاگ چارگون، در حالی که هنوز یک هفته دیگر تا رونمایی رسمی از شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز EQA 2022 باقی مانده، اما پوشش استتاری این خودرو کم کم کنار گذاشته شده است.

ظاهر شاسی بلند الکتریکی EQA 2022 مرسدس بنز در تصاویر لو رفته آشکار شد

خودروسازان عظیم دنیا به تدریج فراوری نسخه های موتور احتراقی خود را متوقف می نمایند و به سمت استفاده از موتورهای هیبریدی و الکتریکی گام برمی دارند. این موضوع حتی برای خودروهای فراوریی شاسی بلند هم دیده می گردد که با توجه به استفاده نکردن از سوخت های فسیلی و در نتیجه انرژی ارزان تر، از گزینه های پسندیده مشتریان است. مرسدس بنز هم مدت هاست بر روی مدل های الکتریکی خود کار می نماید و اکنون در آستانه معرفی تازه ترین کراس اوور الکتریکی خود واقع شده است.

هر چند این خودروساز آلمانی هنوز در حال آزمایش نمونه های اولیه پیش از فراوری است اما اکنون تصاویری که از تازه ترین نمونه اولیه منتشر شده، ما را با بعضی ویژگی های ظاهری آن آشنا می نماید. از ویژگی های بارزی که در این نمونه دیده می گردد نمایشگر نسبتا کوچک این شاسی بلند است که با استانداردهای امروزی، از جمله مدل های فراوریی تسلا بسیار فاصله دارد.

ظاهر این خودروی جدید هم در نوع خودش جالب توجه است. EQA اساسا نسل دوم مرسدس بنز کلاس GLA محسوب می گردد که حالا حداقل یک موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم-یون را جایگزین موتور احتراق داخلی، گیربکس و مخزن سوخت نموده است. اما بر خلاف انتظارات قبلی، به نظر می رسد که شاسی بلند الکتریکی EQA به عنوان نسخه فراوریی سال 2022 این کلاس مرسدس بنز در مدل پایه چرخ جلو متحرک باشد و تنها یک موتور الکتریکی قدرت یک محور را تأمین کند.

این موتور 190 اسب بخار قدرت دارد و مصرف انرژی آن 15.7 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر است و بنابراین به نظر می رسد که EQA 250 به کم هزینه ترین مرسدس بنز الکتریکی در آینده سری EQ تبدیل خواهد شد.

هر چند طبق اطلاعات رسمی، نسخه دو موتوره و چهار چرخ متحرک این خودرو هم با حداقل 272 اسب بخار قدرت در اواخر سال 2021 و زمانی که فروش این خودرو شروع گردد، در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر از مشخصات دیگری از این خودرو به طور رسمی اعلام نشده، اما گفتنی است که در بالای این مدل در بیشترین برد دارای یک باتری لیتیوم-یونی 60 کیلووات ساعتی است که در آزمون ها باید برد حدود 400 کیلومتر داشته باشد.

در مجموع انتظار می رود که خط فراوری EQA حداقل با دو خروجی الکتریکی، دو نوع سیستم پایداری کنترل کشش و دو باتری با اندازه های متفاوت ارائه گردد. این کراس اوور کوچک الکتریکی با برادر عظیمتر خود با نام EQB همراه خواهد شد که ممکن است درست مانند GLB-Class با گزینه هفت جایگاه مجهز به ICE هم فراوری گردد.

  • مرسدس بنز از نمایشگر عریض و هوشمند داشبورد خودرو رونمایی کرد

عکس ها: خودروی شاسی بلندی الکتریکی EQA 2022 مرسدس بنز

Credit: Auto Evolution

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ

به "ظاهر شاسی بلند الکتریکی EQA 2022 مرسدس بنز در تصاویر لو رفته آشکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر شاسی بلند الکتریکی EQA 2022 مرسدس بنز در تصاویر لو رفته آشکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید