نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش وبلاگ چارگون، چالش های زیست محیطی ایران و هلند با موضوع آب و ارائه ایده هایی نوین و نوآورانه در رویدادی مشترک بین ایران و هلند بررسی می شود.

نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش وبلاگ چارگون، دانشگاه صنعتی شریف نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب را طی دو هفته و با همکاری تیمی از کشور هلند برگزار خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، WetSkills یک تیم هلندی است که زیر نظر وزارت محیط زیست کشور هلند از سال 2010 تاکنون بیش از 20 رویداد بین المللی با موضوع چالش های آب را در 15 کشور جهان برگزار کرده است و کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، مصر، اندونزی، هند و... میزبان این رویدادها بوده اند و دانشجویان شرکت کننده در این رویدادها بیش از 90 مشکل در حوزه آب را در این کشورها بررسی و حل کرده اند.

همکاری تیم فرا ایده برنامه تجاری سازی شریف و تیم WetSkills هلند برای برگزاری رویداد مشترک و ادغام توانمندی های این دو تیم از دونقطه جهان برای اولین بار در ایران بی شک یکی از هیجان انگیزترین و نتیجه بخش ترین رویدادهای محیط زیستی خواهد بود که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

همچنین کنار هم قرار دریافت دانشجویانی با استعداد و همچنین حساس به مسائل محیط زیستی از چند کشور مختلف با فرهنگ ها، طرز فکرها و دیدگاه ها و پس زمینه های تربیتی متفاوت، فرصتی منحصربه فرد برای تولید و شکوفایی ایده هایی نوین و نوآورانه ایجاد خواهد کرد.

این رویداد مشترک توسط پژوهشکده سیاست گذاری علم و فناوری و صنعت دانشگاه شریف با همکاری دفترتجاری سازی شریف به مدت دو هفته از 24 مهر تا 6 آبان در تهران برگزار می شود و با برنامه های آموزشی در کنار برنامه های خاص تفریحی، فضایی پویا و سرشار از انرژی را برای این تیم ها ایجاد می کند.

ارایه راه حل برای چالش های مطرح شده توسط تیم های چندملیتی

گفتنی است، در ابتدای رویداد و پس از آشنایی های اولیه، فعالیت های ویژه ای به منظور تیم سازی انجام می شود و گروه هایی چندملیتی زیر نظر منتورها تشکیل خواهد شد. در مرحله بعدی مشکلاتی توسط مؤسسات دولتی و خصوصی در حیطه آب از هلند و ایران مطرح می شود. بدین منظور از هر سازمان فردی متخصص توضیحات و معرفی کامل مسئله را انجام داده و به سؤالات آنها و نکات مبهمی که برایشان باقی مانده است پاسخ می دهد. پس از این مرحله فعالیت های فشرده تیم ها و جلسات طوفان فکر و ایده پردازی آنها به طور جدی آغاز شده و با کمک ها و راهنمایی های منتورهای رویداد، فعالیت های خود را پیش خواهند برد تا در نهایت ایده و راه حل آنها آماده ارائه به داوران دو کشور و برخی از مقامات دولتی حاضر در جلسات ارائه از جمله وزیر محیط زیست کشور هلند شود.

در ادامه هیات داوران تیم های برتر را انتخاب کرده و آنها جوایزی از سمت تیم فرا ایده و WetSkills دریافت خواهند کرد و پس از اختتامیه رویداد علاوه بر اینکه تمام اعضای تیم ها گواهی شرکت در این دوره را از سوی WetSkills دریافت خواهند کرد، از حمایت های لازم جهت عملی کردن طرح های خود از سمت تیم فرا ایده برنامه تجاری سازی شریف و تیم WetSkills بهره مند خواهند شد.

خاطرنشان می شود، علاوه بر سطح علمی بالای این رویداد از جنبه محیط زیستی، مهارت های آفرینش، خلاقیت و نوآوری که طی فعالیت های خاص انجام گرفته در رویداد به افراد آموزش داده می شود، ترکیبی از آموزه های تئوری و عملیاتی بسیار ویژه ای در افراد شرکت کننده ایجاد می کند که کمک زیادی به چندبعدی کردن زندگی تحصیلی این افراد خواهد کرد.

شایان ذکر است، تیم فرا ایده که یکی از زیرمجموعه های برنامه تجاری سازی دانشگاه صنعتی شریف است در چند سال گذشته با برگزاری رویدادهای مختلفی ازجمله فرا ایده دریاچه ارومیه، رویداد ایده ساز و چالش خلاقیت گام بزرگی در آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم استارتاپی و نوآورانه برداشته است. این تیم با به کارگیری جدیدترین متدهای نوآوری در جهان علاوه بر واردکردن این مفاهیم به محیط آموزشی دانشگاه موجب ایجاد دیدگاه هایی کاملاً جدید در بین دانشجویان علاقه مند به حوزه های کارآفرینی شده است. رشد چنین فعالیت هایی در سطح دانشگاه های کشور علاوه بر ایجاد انگیزه و حس پویایی در دانشجویان باعث گسترش دید آنها شده و نتایج بسیار مطلوبی را در حیطه کارآفرینی به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب در دانشگاه صنعتی شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رویداد بین المللی فرا ایده آب در دانشگاه صنعتی شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید