چطور کسب و کار خود را با یاری دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟

به گزارش وبلاگ چارگون، نمی توان انکار کرد که امروز اینترنت همه جای زندگی ما نفوذ نموده و این نفوذ کارکرد بسیاری از چیز ها را تغییر داده است و دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین تاثیرمهمی در این فرایند داشته است . در اینجا چندین مورد را به شما می گوییم که با یاری اینها میتوانید کسب و کار خود را توسعه ببخشید .

چطور کسب و کار خود را با یاری دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟

1.وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

اگر قرار است سری میان میلیون ها سر موجود در اینترنت در بیاورید باید با عسل پروانه ها را دور خود جمع کنید نه سرکه! روش های قدیمی بازاریابی در پی فعالیت هرچه بیشتر بازاریابان حضوری و تلفنی و پیامکی بودند. و تاجایی که می شد مزاحمت و اسپم برای مخاطبان ایجاد می کردند. عده کمی هم در روش های بازاریابی دیجیتال از همین متد فرسایشی و کم بازده استفاده می نمایند. اما برندهایی که زیر نظر آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر فعالیت می نمایند، به خوبی می دانند که کمین کردن و تعقیب و گریز آدم ها برای برند مشتری نمی آورد. بلکه باید بستری را فراهم کرد تا مشتریان خودشان با علاقه و اشتیاق به سوی برند ها روانه شوند.

این اشتیاق و علاقه تنها در یک صورت به وجود می آید که شما توانسته باشید اعتماد مشتریان بالقوه تان را به خود جلب کنید. و بستر جادویی که می تواند این اعتماد و علاقه را برایتان جلب کند چیست؟ آفرین! وبلاگ فعال و به روز!

آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره شرح می دهد: مشتریان برندها از تبلیغات کذب و اغراق آمیز متنفرند. همه از نوجوانان تبلت به دست تا مادرعظیم هایی که یکی دو سال است با گوشی های هوشمند آشنا شده اند، برای یافتن پاسخ سوالاتشان به گوگل یا سایر موتورهای جستجو متوسل می شوند. شاید در ابتدا این طور نبوده باشد اما حالا پس از روزها و هفته ها و ماه ها جستجو برای موضوعات مختلف مشتریان ما آن قدر باهوش شده اند که فرق محتوای مفید و ارزشمند را از محتوای صرفا تبلیغاتی تشخیص بدهند. البته که هدف از ایجاد بلاگ معرفی هرچه بهتر برند است. اما ارزش و اعتبار یک برند به ارزشمندی و به روز بودن محتوایی که روی وبلاگ قرار می دهد مستقیما وابسته است!

این طور بگوییم که شما باید وبلاگی داشته باشید که به طور منظم به روز می گردد. در این وبلاگ بایستی مقالاتی منتشر شوند که سوالات و دغدغه های روز مخاطب را پاسخ بدهند. تمام مقالاتی که در وبلاگ منتشر می کنید بایستی براساس یک استراتژی قوی و تحقیق بازار اجرا شده باشد. پس پیش از راه اندازی وبلاگ بهتر است مطالعات عمیقی درباره معین استراتژی انجام داده باشید. یا این که از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر برای معین استراتژی یاری گرفته باشید.

2.بهینه سازی موتورهای جستجو انجام بدهید.

اگر تکنیک شماره 1 را به درستی انجام داده باشید و طبق یک استراتژی محتوایی خوب موضوعات پرجستجو و مورد احتیاج کاربران را شناسایی نموده و برنامه ریزی نموده باشید تا محتوای خوب بسازید که آفرین! اما باید بدانید که کار همین جا تمام نشده است. برای این که این مقالات بتوانند به سادگی به دست مشتریان شما برسند باید از فیلترهای گوگل رد بشوند.

گوگل روزانه با هزاران صفحه ای که در سطح وب ایجاد می گردد درگیر است تا بداند که کدام یک ارزش و اعتبار کافی برای نمایش داده شدن به مخاطب را دارد. در واقع گوگل برای این که تصمیم بگیرد که کدام صفحه در جستجوی کاربران زودتر نمایش داده گردد از اصول سئو استفاده می نماید.

این طور فرض کنید که موتورهای جستجو کارمندان رباتی دیجیتالی به نام خزنده ها و الگوریتم ها دارند که از روش های مختلف ارزش محتوا را آنالیز می نمایند. یکی از الگوریتم ها روی نزدیک بودن محتوا به اسم و تشخیص فریب کاربر کار می نماید. دیگری روی سرعت بارگیری صفحه، یکی دیگر سعی می نماید دسته اول بودن و مفید بودن را تشخیص بدهد و بسیاری دیگر از این کارمندان دیجیتال به وظیفه کلی خود در تشخیص برترین صفحه برای رتبه بندی مشغول هستند.

پینشهاد می گردد این محتوا را هم بخوانید : https://tasagency.net/what-is-digital-marketing/

اگر می خواهید مخاطبان شما برای هرجستجوی مرتبطی با سایت شما روبرو شوند بایستی به اصول سئو مسلط باشید. یا از یک تیم خبره یاری بگیرید. به طور مثال اگر کسب و کاری با اسم آژانس دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیریم، بایستی در نتایج جستجوهایی مثل طراحی سایت شرکتی، مدیریت پیج اینستاگرام، فراوری محتوا، سئو و... در نتایج اول گوگل نمایش داده گردد.

3.حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

جالب است بدانید که بیش از نیمی از جمعیت کره زمین در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند. با توجه به این که قبایل افریقایی و جمعیت منطقه ها بدون امکانات هم جز این جمعیت به حساب می آیند می گردد گفت تقریبا هرکسی که گوشی هوشمند یا یکی از ابزارهای دیجیتال را در اختیار دارد در یکی از شبکه های اجتماعی حضور دارد.

تیم بازاریابی شبکه های اجتماعی آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره می گویند: برندهای کسب و کارهای مختلف می توانند روی رسانه ای که بیشتر مخاطبانشان در آن جا حضور دارند تمرکز نمایند. اگر در تحقیقات اولیه و معین پرسونای مخاطب که آژانس دیجیتال مارکتینگ برای برندها انجام می دهد، تعیین گردد که قالب مشتریان بالقوه برند را افراد تحصیلنموده تشکیل می دهند برترین مکان برای آن ها لینکدین است. به همین ترتیب هر موضوع دیگری هم شبکه خاص خود را می طلبد. اما اینستاگرام به اسم پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی برای تقریبا تمام فعالیت ها کار می نماید. به شرط آن که با آگاهی از الگوریتم ها و شناخت خوب از بازار و روانشناسی مخاطب در آن فعالیت گردد.

4.طراحی سایت خود را آنالیز کنید.

شاید بدانید که در به روزرسانی های سال 2021 گوگل اهمیت تجربه کاربری از هر زمان دیگری بیشتر شده است. در سال های اخیر پیشرفت های تکنولوژی و گوشی های هوشمند باعث شده است جستجوی های موبایلی از جستجوهای دسکتاپ پیشی بگیرند.

کاملا هم طبیعی است! هنگامی که شما در خیابان هستید و در پی نزدیک ترین رستوران در محل می گشت. یا اگر در خانه تان احتیاج به یک خدمات دهنده تاسیسات و تعمیرات دارید به سادگی از گوشی تلفن خود استفاده می کنید. گوگل هم این نکته را درک نموده است و به طراحی مناسب برای دستگاه های موبایلی و تبلت اهمیت ویژه ای می دهد. اگر مخاطبان سایت شما را با گوشی باز نمایند و چینش دکمه ها و محتوای آن برهم بریزد مطمئن باشید خشم گوگل شما را فرا خواهد گرفت.

اما مساله این است که بسیاری از طراحان سایت هنوز به روش سنتی نسخه دسکتاپ را معیار قرار می دهند و به دستگاه های دیگر بی توجهی نشان می دهند. آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس به اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو این طور اشاره می نماید که طراحی سایت غیر ریسپانسیو مثل این است که مهمانان زیادی را به یک مرنام دعوت نموده اید اما فقط برای عده کمی جایگاه و شام در نظر گرفته اید! نه تنها یاریی به محبوبیت برندتان ننموده اید که حتی باعث منفور شدن آن و ثبت تجربه بد برای کاربر شده اید.

5.لوگوی شما انعکاس هویت برند شماست، توجه کافی به آن بذل کنید.

یکی از نکاتی که خیلی برندها به آن بی توجه هستند این است که گرچه زیبایی لوگو مهم است اما همه چیز در آن خلاصه نمی گردد. مخاطبان شما بیش از آن چه به نظر می رسد به احساسات خود تکیه می نمایند تا منطق خود! شما باید با تمام عناصر کوچک و عظیم احساساتی که در نظر دارید برند شما منعکس کند را در مخاطب بوجود بیاورید.

نظر تیم طراحان آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس در این باره راه بخوانید: تمام عناصر طراحی شده شما باید با دانش صحیح از روانشناسی رنگ، شناخت و معین هویت برند و البته اصول طراحی تازه ساخته شده باشد. شاید به علت ابعاد کوچکش به لوگو توجه کمتری داشته باشید. اما باید بدانید که این عنصر کوچک تاثیرات بسیار عظیمی در القا احساساتی مثل اطمینان، انرژی بخشی، تمایل به سرمایه گذاری و... دارد. در واقع چوب جادوی کوچکی است که می تواند در مخاطب حسی که شما می خواهید را ایجاد کند.

اگر احتیاج به خدمات دیجیتال مارکتینگ دارید آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس به آدرس https://tasagency.net در خدمت شماست

منبع: فرارو

به "چطور کسب و کار خود را با یاری دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کسب و کار خود را با یاری دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید