کاهش کلسترول خون با مصرف این نوع ماکارونی

به گزارش وبلاگ چارگون، جو اثر کاهشی بر مقدار کل کلسترول بد در افراد پرخطر دارد؛ اما می تواند برای کسانی که کلسترول بالا ندارند نیز مفید باشد.

کاهش کلسترول خون با مصرف این نوع ماکارونی

به گزارش باشگاه وبلاگ چارگون، جو حاوی بتا گلوکان، مسئول کاهش کلسترول بد و فیبر محلول است که برای فلور روده مفید محسوب می گردد و باکتری های خوب مانند لاکتوباسیل ها را افزایش و در عین حال باکتری های بدی مانند انتروباکتریاسه را کاهش می دهد.

کلسترول غیر HDL شامل آن دسته از لیپوپروتئین هایی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

آنالیز و تجزیه و تحلیل مطالعات مختلف تایید می نماید که جو می تواند 2 نوع کلسترول بد را حداقل تا هفت درصد کاهش دهد.

دکتر ولادیمیر ووکسان، از محققان این تحقیق گفت: جو اثر کاهشی بر کل کلسترول بد در افراد پرخطر دارد، اما می تواند برای کسانی که کلسترول بالا ندارند نیز مفید باشد.

در یک مطالعه متفاوت شرکت کنندگانی که ماکارونی غنی شده با سه گرم بتا گلوکان جو مصرف کردند، از افزایش باکتری های خوب روده و کاهش کلسترول LDL بهره مند شدند.

شرکت کنندگان این تحقیق به مدت 2 ماه هر روز 100 گرم ماکارونی متشکل از 25 درصد آرد جو و 75 درصد آرد گندم دوروم مصرف کردند.

این ترکیب غذایی به وسیله بدن شرکت کنندگان در این آزمایش به خوبی تحمل شد و هیچ نشانه ای از درد شکم یا نفخ در آنان دیده نشد.

علی رغم این واقعیت که جو دارای بتا گلوکان بیشتری نسبت به جوی دوسر است و فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما به مقدار بعضی دیگر از غذا های سالم محبوب نیست.

جو حاوی کالری کمتر و پروتئین و فیبر بیشتر نسبت به جو دوسر است که فاکتور های مهمی برای افراد دارای مسائل رژیم غذایی یا وزن به شمار می آید.

دکتر ووکسان معتقد است پس از آنالیز شواهد می توان گفت جو به طور کلی در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی به مقدار جو دوسر موثر است.

منبع: فرارو

به "کاهش کلسترول خون با مصرف این نوع ماکارونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کلسترول خون با مصرف این نوع ماکارونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید