40 درصد منابع پژوهشی مؤسسات دولتی صرف حمایت از سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی می شود

به گزارش وبلاگ چارگون، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت 40 درصد از هزینه پژوهشی خود را به خزانه واریز خواهند کرد تا در قالب خاتمه نامه های تحصیلات تکمیلی هزینه شوند؛ سهم پژوهشگر از هر پروژه 60 درصد خواهد بود.

40 درصد منابع پژوهشی مؤسسات دولتی صرف حمایت از سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ چارگون، طبق تبصره 9 بند ح، در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 99، شرکتها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل درصد از هزینه امور پژوهشی خود را در مقاطع سه ماهه به میزان بیست و پنج درصد به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مسائل خود از طریق توافقنامه با دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی و در قالب طرح (پروژه)های کاربردی، عناوین پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، طرح (پروژه)های پسادکتری و طرح (پروژه)های تحقیقاتی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

انتقال مانده اعتبار به سال مالی بعد

مانده اعتبار این حساب جهت استمرار اقدامات مذکور به سال مالی بعد منتقل می شود. درصورت واریز نشدن وجوه مربوط در موعد مقرر توسط هر یک از شرکتها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، به خزانه داری کل کشور اجازه داده می شود رأساً مبلغ مربوط را از حساب آنها نزد خزانه برداشت کرده و آن را به حساب خاص موضوع این بند واریز کند.

این مبالغ برای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی مازاد بر درآمد اختصاصی پیش بینی شده آنها در این قانون محسوب و عیناً پس از تبادل توافقنامه توسط آنها با سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه داری کل کشور، توسط خزانه داری کل کشور به مؤسسات آموزش عالی یا پژوهشی و یا جهاد دانشگاهی طرف قرارداد برگشت داده می شود، به طوریکه تا پایان سال مالی کل مبلغ توافق نامه ها تسویه شود.

اعتبارات موضوع این بند در دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری و جهاد دانشگاهی به صورت امانی هزینه می شود.

سهم 60 درصدی دانشجویان از پروژه ها

حداقل سهم قابل پرداخت به دانشجویان، پژوهشگران پسادکتری، دانش آموختگان پژوهشگر و نیروهای کارورز از مبلغ هر طرح (پروژه) شصت درصد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "40 درصد منابع پژوهشی مؤسسات دولتی صرف حمایت از سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد منابع پژوهشی مؤسسات دولتی صرف حمایت از سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید