سازمان ملل: 16 میلیون یمنی از گرسنگی رنج می برند

به گزارش وبلاگ چارگون، سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد بیش از نیمی از جمعیت یمن از گرسنگی رنج می برند.

سازمان ملل: 16 میلیون یمنی از گرسنگی رنج می برند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ چارگون به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد در اطلاعاتی جدیدی که درباره جنگ ویرانگر آل سعود و متحدانش علیه ملت یمن و پیامدهای آن منتشر کرده است، درباره بروز قحطی در یمن هشدار داده و آورده است حدود 16 میلیون یمنی یعنی بیش از نیمی از ساکنان یمن از گرسنگی رنج می برند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ چارگون بخوانید. (کلیک کنید)

سازمان ملل خاطر نشان کرده است که حدود 80 درصد یمنی ها به کمک نیاز دارند و 400 کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ چارگون بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر 12 سازمان امداد رسانی از جمله آکسفام و هیئت نجات کودکی هشدار داده اند که دو میلیون و سیصد هزار کودک زیر پنج سال در یمن در صورتی که دولتها کمکهای مالی را افزایش ندهند، با گرسنگی روبرو خواهند شد.

رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس 2015(6 فروردین 1394) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاحهای مرگبار را به کار گرفته است که تا به امروز دهها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صدها هزار نفر زخمی شده اند و ویرانی گسترده ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیازهای اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سازمان ملل: 16 میلیون یمنی از گرسنگی رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: 16 میلیون یمنی از گرسنگی رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید