علائم جاده ای رنگین کمانی ویژه خودروهای خودران

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از نیواطلس، فراوری تابلوها و علائم جاده ای با استفاده از این ماده درک آنها به وسیله سیستم های بصری رایانه ای را تسهیل نموده و از وقوع سوانح جاده ای جلوگیری می نماید.

علائم جاده ای رنگین کمانی ویژه خودروهای خودران

تا به حال شناسایی و درک علائم جاده ای مبتنی بر درک شکل و رنگ آنها بوده، اما رایانه ها بر خلاف انسان ها در شرایط نوری، آب و هوایی و فیزیکی مختلف ممکن است نتوانند این علائم را به سادگی شناسایی نمایند و همین امر ممکن است منجر به تصادف و جرح و قتل گردد.

از همین رو محققان دانشگاه بوفالو یک ماده بازتابی نو فراوری نموده اند که در صورت تابش نور چراغ های جلو، بازتابی در قالب الگوهای دایره ای شکل چشم نواز و رنگین کمانی به وجود می آورد که به وسیله سیستم های بصری رایانه ای به سادگی قابل تشخیص است.

این ماده رابط مقعر کوچک نام دارد و از یک لایه نازک از کره های کوچک پلیمری تعبیه شده در نوارهای نازک تشکیل شده است. هنگامی که نور به سطح این ماده برخورد می نماید، این میکرو کره ها آن را در قالب مجموعه ای از دایره های هم مرکز منعکس می نمایند و نور سفید حلقه های رنگین کمان ایجاد نموده، یک لیزر تک رنگ، الگوهای حلقه های روشن و تیره را فراوری می نماید و لیزرهای مادون قرمز الگوهای دایره ای مشابهی ایجاد می نمایند. این مواد بعلاوه می توانند برای فراوری حسگرهای الکترونیکی، ابزارهای ضد تقلب و نمایشگرهای بازتابنده مفید باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علائم جاده ای رنگین کمانی ویژه خودروهای خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم جاده ای رنگین کمانی ویژه خودروهای خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید