هوش مصنوعی به یاری امتحانات نهایی می آید

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرگزاری خبرنگاران- قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امتحانات هوشمند می گردد و با استفاده از فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، ارائه و تصحیح سوالات تشریحی در محیط امن و بدون خطا انجام خواهد شد.

هوش مصنوعی به یاری امتحانات نهایی می آید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ چارگون به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر منصور کبگانیان؛ در حاشیه جلسه 157 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از خاتمه متوسطه) ، آن را ملی دانست و گفت: بسیاری از جوانان چشم انتظار نهایی شدن این مصوبه هستند.

وی اضافه نمود: سومین جلسه رصد و راهبری اجرای مصوبه سنجش و پذیرش بود که ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور وظیفه برطرف موانع این مصوبه را دارد. بعلاوه برای برطرف مسائل مصوبه، هماهنگی های لازم را بین وزارتخانه و دستگاه های اجرایی ذی ربط ایجاد کند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه اعضای حقوقی و حقیقی، چون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان سنجش و آموزش کشور دیدگاه های خود را در زمینه موانع و مسائل اجرایی مصوبه سنجش و پذیرش مطرح کردند.

وی اضافه نمود: براساس این مصوبه در سال 1402 مقرر شده است که 60 درصد وزن ارزیابی دانش آموزان با توجه به سابقه تحصیلی دانش آموزان با عنوان امتحانات سراسری نهایی در قالب تشریحی اجرا گردد که این قانون باید یادآوری گردد.

دکتر کبگانیان در مورد اینکه سال های گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه کنکور اجرا نشد؛ گفت: براساس مصوبه، کنکور به صورت سابقه تحصیلی و سوالات تشریحی پیش برود بنابراین با علم به قانون مجلس شورای اسلامی مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از خاتمه متوسطه) تصویب شد.

وی با تاکید بر مسائل اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش گفت: مهم ترین مشکل در زمینه اجرایی شدن مصوبه سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از خاتمه متوسطه)، هوشمند سازی امتحانات است که طرح مناسبی را ریاست سازمان سنجش و پذیرش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه دادند بنابراین امتحانات با استفاده از فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، ارایه و تصحیح سوالات تشریحی کاملا در محیط امن و بدون خطا انجام خواهد شد البته تعارضی بین منطقه ها مختلف وجود دارد که هوشمندسازی خواهد شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشکل دیگر در زمینه اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش مبنی بر مکانیزه و هوشمند سازی اشاره نمود و گفت: در این زمینه نیازمند حمایت هایی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم که معاون سازمان برنامه و بودجه در این جلسه، جایگاه های بودجه سال آینده را تشریح کرد و قول همکاری بیشتری در این زمینه داد.

وی اضافه نمود: در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور سعی شده اشکالات مصوبه برطرف گردد و نیز آیین نامه و مطالبی را به به شورای سنجش و پذیرش ارجاع دادیم و خواهان تعجیل در این زمینه هستیم که این آیین نامه ها ابهام داوطلبان ورود به آموزش عالی را برطرف خواهد نمود و در این رابطه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس سازمان سنجش و پذیرش این هماهنگی را انجام خواهد داد.

جلسه 157 شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی؛ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هوش مصنوعی به یاری امتحانات نهایی می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به یاری امتحانات نهایی می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید