700 هزار مستاجر وام اجاره دریافت می نمایند

به گزارش وبلاگ چارگون، تهران (پانا) - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام 195 هزار متقاضی جدید وام اجاره بعد از مصوبه تمدید خبر می دهد و می گوید دولت تا سرانجام دی ماه به 700 هزار متقاضی وام ودیعه اجاره می دهد.

700 هزار مستاجر وام اجاره دریافت می نمایند

به گزارش ایرنا، محمود محمودزادهدرباره آخرین شرایط ثبت نام و اعطای وام اجاره به مستاجران گفت: مستاجران تا دو روز دیگر می توانند در سامانه مسکن ملی ثبت نام نمایند و به تدریج درحال پالایش اطلاعات و تایید نهایی و معرفی مستاجران به بانک هستیم.

وی گفت: بعد از مصوبه تمدید، تا به امروز 195 هزار مستاجر جدید در سامانه ثبت نام کردند و پالایش اطلاعات انها در حال اجرا است. در مجموع 660 هزار نفر به عنوان متقاضیان واحد شرایط مدارکشان آنالیز و به بانک معرفی شده اند.

معاون وزیر راه ادامه داد: سیستم بانکی تا انتها دی ماه به افراد معرفی شده که مدارک خود را نزد بانک تکمیل کردند این وام را اعطا خواهد نمود و ممکن است با مصوبه ستاد ملی کرونا این مهلت تمدید گردد.

وی گفت: برآورد دولت این است که به 700 هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت. اعتبار درنظر گرفته شده نیز 20 هزار میلیارد است.

به گزارش ایرنا ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا، زندگی آنها با بحران روبرو شده، اقدام به حمایت از مستاجران نموده است.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران 50 میلیون تومان، برای سایرکلانشهرها 30 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک 15 میلیون تومان است. متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و در عین حال سود این تسهیلات 13 درصد مشخص شده است.

گروه های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد، متاهل یا سرپست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "700 هزار مستاجر وام اجاره دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 هزار مستاجر وام اجاره دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید