طالبان و نماینده دبیرکل سازمان ملل درباره چه گفت وگو کردند؟

به گزارش وبلاگ چارگون، طالبان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیداری درباره آزادی زندانیان به جامانده و حذف اسامی سران این گروه از فهرست سیاه شورای امنیت گفت وگو کردند.

طالبان و نماینده دبیرکل سازمان ملل درباره چه گفت وگو کردند؟

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ چارگون، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که شیرمحمد عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی و تیم مذاکراتی این گروه و هیئت همراهش با دبورا لیونز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما ملاقات کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ چارگون بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید که دو طرف در این ملاقات درباره پیشرفت مذاکرات بین الافغانی، آزادی زندانیان به جامانده، حذف اسامی سران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل، رساندن یاری های کنفرانس ژنو و جامعه دنیای به افغانستان، همکاری کشورهای منطقه، عوامل جنگ، تلفات غیرنظامیان و دیگر موضوعات مربوط بحث و مصاحبه نمودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ چارگون بخوانید. (کلیک کنید)

یوناما نیز با انتشار بیانیه ای درباره این ملاقات نوشت که طالبان بر تمایل خویش برای تحقق یک توافق سیاسی تاکید نمودند و درباره لزوم پیشرفت سریعتر صلح و کاهش خشونت اتفاق نظر وجود داشت.

این در حالی است که تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان بر سر اصول کارشیوه مذاکرات به توافق رسیده اند و روز گذشته جلسه عمومی دو طرف برای ترتیب دستور جلسه مذاکرات بین الافغانی برگزار گشت.

لازم به ذکر است که آمریکا در توافق با طالبان متعهد شده تا با شروع مذاکرات بین الافغانی تعامل دیپلماتیک خود را با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و افغانستان برای حذف نام سران این گروه از فهرست تحریم ها شروع کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان و نماینده دبیرکل سازمان ملل درباره چه گفت وگو کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان و نماینده دبیرکل سازمان ملل درباره چه گفت وگو کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید