معافیت سالانه 3000 تا 5000 خانوار از پرداخت هزینه انشعابات

به گزارش وبلاگ چارگون، مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد درخصوص پرداخت هزینه های لوله کشی و انشعابات خانه های مددجویان کمیته امداد توضیحاتی ارائه کرد.

معافیت سالانه 3000 تا 5000 خانوار از پرداخت هزینه انشعابات

مجید ملکشاهی در گفت وگو با وبلاگ چارگون، با اشاره به پرداخت هزینه های لوله کشی و استفاده از انشعابات خانه های مددجویان کمیته امداد و با بیان اینکه در این جا چند موضوع مطرح است، گفت: یک پروژه در این زمینه است که بعد از احداث یک خانه، دولت تعرفه ای را دریافت می نماید که به آنجا یک شاخه انشعاب بدهد. بحث دیگر هزینه هایی است که در قالب هزینه های لوله کشی است تا خانواده بتواند از درب خانه تا داخل خانه خود را لوله کشی کند و بحث دیگر هزینه مصرف است. در سنوات گذشته، هزینه های انشعابات برای صد درصد خانواده های واجد شرایط اجرا شده است. خانواده هایی بوده اند که کمیته امداد خانه شان را ساخته و این انشعاب رایگان شده است و بعلاوه خانواده هایی بوده اند که خانه خریده اند و این انشعابات برایشان رایگان اجرا شده است.

به گفته مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد، سالانه حدود 3000 تا 5000 خانوار از معافیت انشعابات استفاده نموده اند.

ملکشاهی ادامه داد: کمیته امداد برای فاز دوم نیز (هزینه های لوله کشی و استفاده از انشعابات) ورود پیدا نموده و از سوی رئیس کمیته امداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است؛ به طوری که همه خانواده های واجد شرایط در این زمینه (حدود 8000 خانوار طی سال 1400 و 1399) از این فرآیند خدمت استفاده و بهره برداری نموده اند. سیاست امروز که بحث رایگان شدن تعرفه هاست نیز رویکرد نو در این زمینه است.

ملکشاهی در پاسخ به این سوال که تا به امروز برای چه تعداد خانوار گازکشی اجرا شده است؟ یادآور شد: کمیته امداد برای کلیه مددجویانی که براساس شرایط اقلیم و موقعیت جغرافیایی امکان لوله کشی برایشان وجود داشته، این کار را انجام داده است. با سیاستی هم که رئیس کمیته امداد داشته حتی برای پرداخت هزینه های لوله کشی گاز این خانواده ها نیز تسهیلات و یاری های بلاعوض تخصیص داده شده است.

به گفته وی، بیش از 98 درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد مشمول بهره برداری از خدمات گاز می شوند؛ مگر آنکه در منطقه مربوطه بنا به دلایل اقلیمی لوله کشی گاز انجام نشده باشد که این موضوع بیشتر برای استان هایی است که شامل این سیاست نشده اند؛ هرچند که دولت در پی گازکشی برای همه استان هاست.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد بعلاوه در بخش دیگری از این گفت وگو درخصوص نحوه اطلاع رسانی مددجویان به کمیته امداد برای استفاده از انشعابات رایگان، اظهار کرد: برای این موضوع دو راه حل وجود دارد؛ مددجویان هم می توانند به وسیله تلفن یا پیامک، به مددکار اعلام و خوداظهاری داشته باشند و بعلاوه در سیستم نوی که در امداد ایجاد شده است، فرآیندی وجود دارد که مددجویان می توانند درخواست خود را در شبکه امداد ثبت نموده و پس از آن به میزکار مددکار رسیده و مددکار، کار را پیگیری کند.

وی یادآور شد: ممکن است بعضی مددجویان به علت شرایط آموزشی و فرهنگی، آن طور که باید، نتوانند وارد سیستم شوند یا از تلفن هوشمندشان استفاده نمایند که قابلیت تلفنی هم برایشان در نظر گرفته تا به وسیله تلفن خواسته خود را پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معافیت سالانه 3000 تا 5000 خانوار از پرداخت هزینه انشعابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت سالانه 3000 تا 5000 خانوار از پرداخت هزینه انشعابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید