وزیر خارجه ونزوئلا: با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می کنیم

به گزارش وبلاگ چارگون، وزیر خارجه ونزوئلا در ملاقات با امیرعبداللهیان گفت که این کشور با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می نماید و اضافه کرد: روابط بین دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد.

وزیر خارجه ونزوئلا: با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ چارگون، حسین امیرعبداللهیان و فلیکس پلاسنسیا وزیر خارجه ونزوئلا امروز (چهارشنبه) در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به گفت وگو در مورد روابط بین دو کشور پرداخته و بر رابطه مستحکم و نزدیک بین ایران و ونزوئلا تأکید کردند.

با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می کنیم

وزیر خارجه ونزوئلا در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از شرایط کشورش، از همکاری و مساعدت های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: اوضاع مالی ونزوئلا در حال بازیابی است.

پلاسنسیا با بیان اینکه کاراکاس با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می نماید، اضافه کرد: کشورش از تمامی ظرفیت ها برای همکاری و ارتقای روابط با ایران استفاده می نماید.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: روابط بین دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد.

وی بعلاوه توسعه روابط مالی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را خواهان شد.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورش، گفت کوشش آمریکا برای در هم شکستن انقلاب ونزوئلا ناکام ماند و این خود پیامی واضح برای دنیا دارد.

ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ونزوئلا ندارد

در ادامه این ملاقات، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران کشور ونزوئلا را دوست خود می داند، مقاومت مردمی و پیروزی های ملی ونزوئلا در مقابل دشمنان این کشور را برگ زرین تاریخ معاصر ونزوئلا توصیف کرد و گفت: این امر نشان داد که اراده مردم بزرگتر از سلطه جویان است و هر آنچه واشنگتن بخواهد اتفاق نمی افتد.

وزیر امور خارجه کشورمان ونزوئلا را به واسطه موقعیت ژئوپلتیکی دارای اهمیتی ویژه خواند و گفت: این امر می تواند زمینه همکاری مشترک دو طرف باشد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ونزوئلا ندارد، گفت دو کشور به کوشش مشترک خود برای شکست تحریم های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه تنها راه ممکن را مقاومت و توجه به ظرفیت های بومی خواند.

امیرعبداللهیان در خاتمه برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه فنلاند، اتریش، هند، لوکزامبورگ، آلمان، کرواسی، انگلیس و بعلاوه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در ملاقات با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می گیرد، توضیح داد: دولت نو در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات اجرا شده است. نه اتلاف وقت می نماید، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می پذیرید و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه دار خواهد نمود. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر خارجه ونزوئلا: با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ونزوئلا: با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید