آشپزی

پلو قارچ با گوشت، غذایی مقوی و لذیذ که مشتری دائمی اش می شوید!

پلو قارچ با گوشت بسیار خوشمزه است اما اگر شما جز دسته افرادی هستید که از گوشت قرمز استفاده نمی کنید می توانید این غذا را بدون گوشت یا با گوشت مرغ درست کنید.

26 شهریور 1402

رژیم غذایی عجیب مهاجم چلسی: نوشابه و پاستیل!

هاورتز علاقه بسیار زیادی به استفاده از خوراکی هایی با قند بالا دارد و همین باعث شده که رژیم غذایی سالم و عادی روی او جواب ندهد.

15 فروردین 1402

طرز تهیه شامی لپه پوک

یک کارشناس آشپزی طرز تهیه شامی لپه پوک را مرحله به مرحله آموزش داده است.

5 مهر 1401

طرز تهیه سس فلفل تند و لبسوز با فلفل قرمز تازه

از نظر مکزیکی ها گوشت و مرغ و ماهی، بدون سس فلفل دست ساز طعم خوشایندی ندارند؛ آفریقایی ها هم ترجیح می دهند سس فلفل را با فلفل ساییده درست نمایند و به جای پختن مواد سس، آنها را چند روز در یک شیشه کنار هم بگذارند. در هر گوشه از دنیا، سس فلفل با روش و طعمی متفاوت...

18 شهریور 1401

مثل ملکه ویکتوریا کیک اسفنجی بخورید!

کیک اسفنجی ویکتوریا یک کیک کلاسیک انگلیسی است. تا قبل از این، کیک های اسفنجی انگلیسی فقط از تخم مرغ و شکر درست شده بودند، اما اواسط قرن نوزدهم بعد از اختراع بیکینگ پودر و استفاده از آن در کیک سازی، یک نابغه آشپزی متوجه شد که حالا با وجود بیکینگ پودر، می...

15 شهریور 1401

تشخیص و مداوای مسائل معمول گیاهان خانگی

هر چقدر هم که حواستان به گیاهان خانگی دلبندتان باشد باز هم ممکن است آنها دچار مشکل شوند. یا آفتی به آنها حمله کند و یا علائمی را نشان دهند که شما ندانید مشکل شان چیست.

20 مرداد 1401

گربه تان را دوست دارید؟ این کار را برایش انجام دهید!

اگر گربه تان را دوست داشته باشید برایش اسباب بازی می خرید، اما اگر عاشق او باشید، برایش یک باغ در درون خانه درست می کنید!

19 مرداد 1401

طرز تهیه شیر تخمه خربزه به 3 روش خوشمزه مرحله به مرحله

شیر تخمه خربزه یکی از جالب ترین و مفیدترین خانگی است که بسیار سریع و راحت آماده می گردد. در طرز تهیه شیر تخمه خربزه هم می توانید از شیر گاو و هم بهره ببرید. این شیر خوش طعم به روش های مختلفی آماده می گردد و شما می توانید با افزودن مقداری دارچین یا زنجبیل...

18 مرداد 1401

ماکارونی را با این روش مجذوب کننده تر درست کنیم

در جریان روزمره زندگی، ناخواسته غذا ها برایمان تکراری شده است. چه می شود کرد؟ با همان موادی که در خانه دارید طعم جدیدی را در آشپزخانه با ما خلق کنید.

14 خرداد 1401

برترین رستوران های ژنو را بشناسید

گشت و گذار در شهر ژنو بدون سر زدن به غذاخوری هایی نظیر کافه دو سولِی، رستوران آرمور، رازوا و بِی ویو و غیره کامل نمی گردد.

22 بهمن 1400

طرز تهیه آش بلغور و بادمجان، غذایی مقوی و لذیذ

آش یکی از غذا های محبوب و سنتی ایرانی است. آش ها انواع متنوعی دارند که در نقاط مختلف کشور با روش های متفاوتی تهیه می شوند. آش غذایی پرطرفدار است که به خاطر داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می شود.

27 تیر 1400

طرز تهیه شیره خرمالو و خواص آن

میوه خرمالو خواص بسیاری دارد، اما تنها در فصل کوتاهی از سال در دسترس است. اگر از طرز تهیه شیره خرمالو آگاه باشید، می توانید در تمام طول سال از خواص این میوه استفاده کنید.

21 اسفند 1399

طرز تهیه پیتزا رست بیف و نکات مهم در طبخ آن

پیتزا رست بیف با گوشت راسته و سبزیجات تهیه می شود، از اینرو غذایی سالم و لذیذ است. در این مطلب طرز تهیه این پیتزا و نکاتی برای طبخ بهتر آن شرح داده می شود. با ما همراه باشید.

12 اسفند 1399

طرز تهیه قرابیه تبریز

قرابیه نوعی شیرینی بادامی نشات گرفته از شهر تبریز است. این شیرینی های گرد و نرم که در میان گردشگران و بازدید کنندگان از شهر تبریز به عنوان سوغاتی محبوب شناخته شده اند، در مراسم و اعیاد مختلف بسیار پرکاربرد هستند. در این مطلب شما را با طرز تهیه...

2 اسفند 1399

آبدوغ خیار با ماست ترش و سبزی های فریزری

باورش سخته اما من با پدیده آبدوغ خیار تا همین یکی دو سال پیش آشنایی نداشتم، یعنی همواره تعریفش رو می شنیدم ها، اما شنیدن کی بود مانند دیدن

15 آبان 1399

لاک تراشی؛ هنری عجین شده با گوشت و خون مردم مازندران

لاک تراشی از مهم ترین و زیباترین صنایع دستی بومی استان مازندران محسوب می شود که به دلیل قدمت بسیار با گوشت و خون مردم مازندران عجین شده و در کنار تنوع فراوان، دارای سرگذشت پر پیچ و خم است.

9 بهمن 1398